Exchange year Engeland

Panto, verjaardag en andere dingen

Hoi allemaal!

Poe, het is alweer een tijdje geleden dat ik wat heb geschreven en dat komt mede doordat ik het behoorlijk druk had.
Laten we beginnen bij vrijdag 11 december: panto-dag.

Het was simpelweg echt ontzettend leuk. Het verhaal dat werd gespeeld wasSneeuwwitje en de zeven dwergenen er was heel veeldans en zang. Een panto is dus iets waarbij het publiek moet deelnemen, dus iedereen zong liedjes mee en klapte mee. Daarnaast moesten we heel hard gaan schreeuwen naar bijvoorbeeld Sneeuwwitje als ze gevaar liep. Ook hadden ze dit jaar 3D-effecten, dus op een gegeven moment moesten we een bril opzetten en kwamen allemaal spoken en spinnen op ons af gevlogen. Beetje griezelig, maar wel heel leuk gedaan :)

20151211_104649.jpg

Die zaterdag ben ik nog even met Arianna met de trein naar Canterbury gesjeesd om bij de Primark een lelijke/schattige kersttrui te kopen en de volgende dag ben ik nog met Annika en Lola (Engelse vriendin) naar Maidstone geweest. We hebben niet zo heel veel gedaan, gewoon wat winkels in en uit en veel gekletst, maar het was wel heel gezellig.

Op de dinsdag (15 december) zouden Otilia, Annika en Alina langskomen 's avonds en zouden we met zijn allen gaan eten. We waren dus in totaal met 6 meisjes en het was heel gezellig. We hadden de tafel vol gezet met allemaal hapjes: stukjes pizza, quiche, stokbrood, chipjes, broodstengels, verschillende kaasjes en vlees, saucijzenbroodjes enzovoort. Ook had Gill christmas crackers gekocht, dus die moesten we natuurlijk met zijn allen uitproberen.
De gastmoeder van Otilia en Annika had cakejes gebakken, dus toen we genoeg gegeten hadden, kwamen die op tafel. Ze waren zo schattig en lekker! :D
Ondertussen was Gill in de keuken verdwenen. Opeens deed Arianna vervolgens de lichten uit en kwam Gill binnenlopen met een verjaardagskaart met brandende kaarsjes erop en begon iedereen 'happy birthday' te zingen. Zo lief!
Het was dus gewoon een soort van stiekem verjaardagsfeestje voor mij! :)

20151215_195129.jpg
Verjaardagstaart!

En ja, dit was ook alweer de laatste schoolweek van het jaar 2015... Op school hebben we de hele week niet veel gedaan, niemand had echt puf om nog iets te doen. Op donderdag had elke community een 'christmas party', waarbij we een lesuur lang wat rare spelletjes deden. Beetje suf, maar vooruit. De vrijdag hoefden we pas om 10:45 uur op school te zijn. Eindelijk mochten we een keer uitslapen pffff. Nou, dat was wel even lekker hoor. Vervolgens had ik een tussenuur, heb ik nog wat kerstkaartjes uitgedeeld en ontvangen en had ik daarna nog een uurtje biologie (waar we niks hebben gedaan). En toen... Prefect Entertainment.
Dit is eigenlijk een groepje laatstejaars dateen uur lang een aantal leraren een beetje voor gek zet. Of ja, een beetje. Ze hebben afgelopen jaren geregeld een docent aan het huilen gekregen, omdat het gewoonweg zo kwetsend was. Dit is nu geloof ik niet gebeurd.
De Year 13's speelden de Hongerspelen na en het was echt grappig en leuk gedaan. Hoewel ik lang niet alle leraren ken, was het toch erg vermakelijk.
En toen was de kerstvakantie begonnen! Helaas betekent dit niet dat ik de hele vakantie geen ruk uit hoef te voeren. Direct na de vakantie heb ik mock examens (oefenexamens) van psychologie, wiskunde en scheikunde en ondertussen moet ik ook nog de toetsstof voor biomedische wetenschappen gaan bestuderen. Maar goed, dat komt na kerst wel...

En zondag was het zover! Papapapaaaaaa. Ik ben 19 jaartjes oud geworden en het is nu toch wel een raar idee dat ik volgend jaar geen tiener meer ben. Anyway. Mijn verjaardag. Susanna was de dag ervoor al terug naar Duitsland vertrokken, helaas. Ze heeft me nog wel een cadeautje gegeven, ook alvast voor kerst, dus die mag ik morgen uitpakken.
Arianna en ik hebben die avond een film gekeken tot na twaalven 's nachts, waarna Arianna me vol enthousiasme feliciteerde en me mijn cadeautje (kalender van All Time Low) gaf en een heel lief kaartje. Vervolgens zijn we in bed gedoken en de volgende ochtend kreeg ik cadeautjes van Gill en haar vriendin. Ik ben niet zo van de armbanden en kettingen enzo, maar ik heb van Gill echt een supermooi armbandje en kettinkje gekregen, dus ik ga ze wel echt dragen nu. Ook mocht ik dan eindelijk het pakket van mijn ouders openmaken die ik al een aantal dagen eerder had ontvangen! Zoveel leuke cadeautjes en verrassingen, dat maakte mijn dag echt goed. :)
Rond twaalf uur zijn we naar eencarverygegaan voor een traditionele Engelse Sunday roast. We konden kiezen uit vier verschillende soorten vlees en verder waren er geroosterde aardappeltjes, Yorkshire puddings, verschillende groentes (sperzieboontjes, wortel, rode kool, bloemkool etc.) en natuurlijk Engelse gravy. Daarna heb ik nog citroen cheesecake als toetje gehad. Het was erg lekker en heel gezellig!

Ik dacht dat ik bijna klaar was met mijn verhaal, maar ik heb nog veel meer te vertellen. Dinsdag en woensdag heb ik namelijk ook nog van alles ondernomen.
Laten we beginnen met dinsdag. Arianna en ik zijn een dagje naar Londen geweest. Arianna had afgesproken met een meisje van haar organisatie en ik met de drie Nederlandse meisjes van mijn organisatie. We gingen samen met de trein heen en aan het eind van de dag zijn we samen ook weer teruggegaan. Ik ben naar Hyde Park geweest, waar een soort kermis was opgebouwd (Winter Wonderland), vervolgens ben ik met de underground naar Camden Town gegaan (zo leuk daar!) en toen met de underground naar Oxford Street. Hier hebben we bij een Italiaans restaurant een pizza gegeten en hebben we uiteindelijk allemaal afscheid van elkaar genomen. We hebben uiteindelijk best wel veel gelopen, maar ook best veel gezien. Om 8 uur 's avonds kwam ik Arianna weer tegen op het treinstation en zijn we terug naar Ashford gegaan. We waren beiden helemaal kapot, oeps. Maar goed, het was het waard!

De volgende dag konden we weer niet uitslapen, man man man. Ten eerste was het Gill haar verjaardag en ten tweede zouden we met een vriendin van Gill (en Gill zelf natuurlijk) een dagje naar Leeds Castle gaan. Dus. In de ochtend hebben we onze cadeautjes aan Gill gegeven, haar gefeliciteerd en daarna snel ontbeten.
Het was echt een prachtige dag met helblauwe lucht en een zonnetje aan de hemel. We zijn eerst naar een kerstmarktje op het terrein geweest. Vervolgens zijn we door de tuinen van het kasteel gelopen en hebben we eventjes een kopje thee gedronken en geluncht.

20151223_113201
Leeds Castle

Overal waren grote vijvers, heel veel vogels en zwanen, vooral zwarte zwanen. Weetje van de dag: Alle zwanen zijn eigendom van de koningin, dus je mag ze pas aanraken als je haar toestemming hebt gevraagd.
Een eindje van het kasteel af was een doolhof, dus daar moesten we natuurlijk even in. We konden alleen met geen mogelijkheid het middelpunt vinden, oepsie. Onder het doolhof was een soort grot en de muren waren allemaal versierd met schelpen, wat best wel bijzonder was.
Daarna hebben we nog een kleine versie van een roofvogelshow bijgewoond. Ze lieten drie verschillende vogels zien, alleen de uil wilde niet echt vliegen. Arm beestje.
En toen gingen we het kasteel in!

20151223_140655
20151223_144807

Omdat het bijna kerst is, had men elke kamer in het kasteel helemaal versierd. Overal stonden kerstbomen en andere kerstversiering en er speelden verschillende kerstliedjes.Is wel echt de moeite waard om eens te bezoeken!
Al met al was dit een erg geslaagde dag. :)

Het is vandaag Christmas Eve en morgen is het dus kerst! Joepieeee.
Nee, ik heb nog steeds geen idee wat we gaan doen, maar goed. We zien vanzelf...
Ik heb geen idee wanneer ik mijn volgende blog zal schrijven, misschien pas na oud&nieuw in het nieuwe jaar.

Dus bij deze wil ik jullie een fijne kerst wensen en ja, alvast een heel gelukkig nieuwjaar! <3

20151217_184031
Onze kerstboom

We wish you a Merry Christmas
We wish you a Merry Christmas

We wish you a Merry Christmas
And a Happy New Year

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active