Exchange year Engeland

Rozengeur en maneschijn

Hoi hoi!

Mijn laatste blog isal bijna een maand geleden, sorry daarvoor. Ik wilde het al eerder doen, maar toen kwam er weer van alles tussen, oepsie.

Van buitenaf lijkt een uitwisselingsjaar altijd helemaal geweldig en het leven in een ander land lijkt perfect. Helaas is een uitwisselingsjaar niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Soms zitten sommige dingen tegen, dingen waar je zelf niets aan kunt doen. Dat ik hier, ver weg van familie en vriendin in het buitenland zit, kwam extra hard binnen drie weken terug. Het bleek drie weken geledennamelijk heel erg slecht te gaan met mijn beppe. Ik had enkele weken daarvoor eigenlijk helemaal niet goed door dat het echt niet goed ging, dus kwam het bericht wel extra hard binnen. Ik kon eigenlijk aan niets anders denken dan dat ik naar huis moest, ik was erg overstuur en ik wilde niets liever dan thuis zijn.
Uiteindelijk, na veel geskype met mijn ouders en gemail met Travel Active, heb ik toch besloten niet terug te vliegen naar Nederland voor de begrafenis. En hoe ontzettend moeilijk het ook was, achteraf denk ik nog steeds dat dat echt de beste keuze is geweest.
Gelukkigheb ik veel leuke, goedeherinneringen aan beppe. Het is goed zo nu.

De weken daarna heb ik niet zoveel uitgevoerd om eerlijk te zijn. Zaterdag 6 februarizijn Zdenka, Arianna en ik eventjes naar Canterbury geweest. Vooral omdat Zdenka nog nooit in Canterbury was geweest en daarnaast hadden we een excuus om weer even te shoppen. We hebben zelfs nog wat cultureels gedaan, want we belandden in een klein, apart museum.
Eigenlijk wilden we ook nog een bezoek brengen aan de kathedraal van Canterbury, maar toen kwamen we erachter dat het nogal veel centjes kostte om naar binnen te mogen, dus dat hebben we toch maar niet gedaan.
Dinsdag 9 februari was het Pancake Day, en eigenlijk heeft dat een speciale betekenis hier. Het is de dinsdag voordat de vastentijd tot Pasen begint. Net zoals de dinsdag dat carnaval in Nederland eindigt dus.
We gingen die middag uit school met Otilia mee naar huis, omdat we bij haar zouden eten. De pannenkoeken werden ons toetje en we mochten ze zelf bakken. De traditie bij hun thuis was dat je alleen op Pancake Day de pannenkoeken kan draaien door ze op te gooien met de pan en weer op te vangen. Dus dat hebben we allemaal geprobeerd. Wonder boven wonder is geen enkele pannenkoek op de grond beland:D
Ze eten ze hier trouwens wat anders dan ik gewend ben. Je doet er of Nutella op, of ijs met kersenprut, of een beetje suiker met wat citroensap (wat overigens erg lekker was).

Afgelopen week (13-21 februari) was het half term! Oftewel een weekje vakantie. Heerlijk. En we hebben behoorlijk veel gedaan deze vakantie, dus maak je maar klaar voor een lang verslag van deze week.

Zaterdagavond bleef Otilia bij ons slapen en zondagavond zijn we met zijn vieren uit eten geweest bij een Nepalees restaurant. Het was Valentijnsdag, dus dit was ons etentje vol liefde. Het was wel grappig om allemaal van die stelletjes in het restaurant te zien zitten.
Dinsdag hadden Zdenka, Arianna en ik besloten naar Londen te gaan. We moesten lekker vroeg opstaan in de vakantie en half rennend naar het station, omdat sommige mensen nogal sloom zijn in dit huis ahum. Daar hadden we afgesproken met Alina en om 10 uur zaten we in de trein richting Londen. Het was echt prachtig weer, zo heerlijk. Het zonnetje scheen, de lucht was blauw.
We hadden eerst besloten naar the National Gallery te gaan op Trafalgar Square. We hebben serieus bijna het hele museum bekeken. Er waren veel schilderijen van Griekse mythen of Latijnse verhalen en Arianna en ik raakten helemaal enthousiast. Ook heb ik nog vele schilderijen van Nederlandse schilders, onder andere van Rembrandt, gezien. Best apart dat die schilderijen in een museum in Londen hangen eigenlijk.

20160216_132445

SAMSUNG CAMERA PICTURES
National Gallery

Vervolgens hebben we allemaal foto’s gemaakt op Trafalgar Square, heerlijk geluncht in het zonnetje en een huwelijksaanzoek bijgewoond.

Rond een uur of drie zijn we op zoek gegaan naar Oxford Street en heb ik zowaar nog nieuwe schoenen gekocht. Ja, ja. En we zijn geen enkele keer verdwaald!
Om 7 uur ‘s avonds stonden we nog steeds in een winkel, de Primark geloof ik, en toen besloten we dat we toch maar iets moesten eten en terug naar het station moesten.
We zijn natuurlijk weer bij de McDonald’s beland (helaas pindakaas), want als je iets snels en goedkoops wil hebben, is dat vrijwel de enige oplossing hier.
Helemaal kapot zijn we uiteindelijk bij het treinstation aangekomen en we waren pas rond 11 uur ‘s avonds thuis.

20160216_145014.jpg
Piccadilly Circus

Woensdag hebben we dus heerlijk uitgeslapen en in de namiddag zijn we weer met zijn drieën naar het Nepalese restaurant gelopen. Daar zaten Otilia, Alina en twee andere Duitse meisjes (Lina en Lara) al op ons te wachten. We hebben daar even wat gegeten en zijn toen naar het bowlingcentrum gegaan. Het was een erg gezellige avond en het bowlen ging zelfs redelijk goed! Niet één keer de bal op mijn teen laten vallen.

Bowling
vlnr: Lina, Lara, ik, Zdenka, Otilia, Arianna en Alina

En ja, die rare medewerker in de achtergrond heeft een mooie photobomb gedaan. Oeps.

We gingen laat op bed en moesten devolgende dag weer vroeg op. We hadden namelijk besloten een dagje in Brighton te spenderen. We waren weer met hetzelfde groepje als tijdens ons tripje naar Londen: Zdenka, Alina, Arianna en ik.
In de ochtend op weg naar het station regende het en het leek een natte dag te worden aan zee. Gelukkig klaarde de lucht langzamerhand op tijdens ons twee uur durende treinritje en toen we in Brighton waren aangekomen scheen het zonnetje. Perfect.
We zijn direct naar de zee gelopen en daar moesten natuurlijk de nodige foto’s gemaakt worden. We hebben echt uren op het strand en de pier doorgebracht, en ik heb echt genoten van de zee. Heerlijk.


Alina had haar goede camera mee en ik heb haar foto’s dus nog niet, maar zodra ik ze wel heb, zal ik ze op de foto-pagina plaatsen. Dus houd die pagina even in de gaten!

Vervolgens zijn we het stadje ingegaan en zijn we naar het Royal Pavilion gelopen. Het was echt apart, want het paleis heeft een erg Indische bouwstijl. We zijn er nog niet helemaal over uit waarom het nu precies in deze stijl was gebouwd, maar het was wel leuk om te zien. Eromheen was een hele tuin, maar alles lag er beetje verdord bij doordat het winter is.

We hebben nog wat rondgedwaald door kleine straatjes en langs schattige winkeltjes. Oh, zo leuk. Ik wil echt wel in Brighton wonen.
Hoewel het erg koud was, hebben we vlak voordat we in de trein stapten nog een ijsje gekocht. Volgens Arianna tipte het niet aan Italiaans ijs, maar het was toch wel erg lekker, mmm.

Vrijdag zijn we met een hele grote groep in de auto naar Bluewater geweest. Bluewater is een gigantisch winkelcentrum vlakbij Dartford. Niemand had nog echt geld over om iets te kopen, dus we hebben gewoon wat rondgelopen, lekker geluncht bij een Mexicaans restaurant en dure kleding bewondert in enkele winkels. Om drie uur gingen we weer op weg naar huis en ik geloof dat ik nog steeds delen van het winkelcentrum niet heb gezien. Jeetjemina, echt heel erg groot.

En nu is het zaterdag en is de vakantie alweer bijna over. Ik ben echt blij dat we zoveel hebben gedaan deze vakantie, aangezien ik toch echt over iets meer dan drie weken weer op Nederlandse bodem sta!
Ik hoop jullie nog een keer te updaten voordat ik in de auto terug naar huis zit, over twee weken ongeveer en dan zal mijn volgende blog weer in Nederland geschreven zijn. Poe poe, de tijd gaat zo snel.

Doedoei!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active