Exchange year Engeland

100 dagen!

Jaaaa! Het is echt waar. Ik ben hier nu precies 100 dagen. Het is 100 dagen geleden dat ik mijn kleine kikkerlandje verliet en op het vliegtuig stapte! Ja, ook 100 dagen geleden sinds ik voor het laatst mijn ouders en broertje in levende lijve heb gezien en 100 dagen geleden sinds ik ze een knuffel heb gegeven. Voordat ik naar Engeland vertrok was het langste dat ik ooit van huis wasgeweest zonder ouders één lullig weekje (examenreis). En ja, hetis soms wel moeilijk, maar we gaan gewoon door! Ik ben ergens toch wel een beetje trots op mezelf.
De tijd lijkt zo snel te gaan. Ik ben serieus al op de helft van dit avontuur!

Het is inmiddels december en Gill heeft ons een advent kalender gegeven om af te tellen tot kerst, joepiee! Chocolade elke dag :)

20151204_170102.jpg

In ons hoekje in de common room is ook een kerstboompje verschenen en inmiddels staan er al meerdere kerstbomen in de common room en hangt overal versiering.
Ook in de school zelf staat inmiddels een kerstboom en echt iedereen begint in de kerststemming te komen. Volgende week gaan we hier het huis versieren! Enige probleempje momenteel is het kopen van kerstcadeautjes. Want wat moet je mensen geven voor kerst als je ze helemaal niet zo goed kent, je geen verlanglijstje hebt en ook niet weet wat een normaal bedrag is om te besteden?! Daarnaast is Gill ook nog twee dagen voor kerst jarig, dus daar moet ook nog een cadeautje voor worden gekocht. En niet te vergeten... Kerstkaartjes. Mensen op school geven kerstkaartjes aan elkaar, dus het lijkt me lief om ze ook een kaartje terug te geven. Stress, stress aaah!
20151204_153414.jpg

Gill vertelde gisteren dat de begeleider van de internationale studenten, en tevens mijn scheikunde leraar, had gezegd dat alle docenten erg onder de indruk waren van mijn werk en dat ik mijn huiswerk altijd zo goed maakte en zo 'dedicated' was. En hij had nog gezegd dat ik waarschijnlijk zonderveel moeite bij een Engelse universiteit binnen zou kunnen komen. Nou, dat voelt toch wel even goed om te horen hoor.

Ik heb verder niet veel spannends te vertellen. Het gaat allemaal zijn gangetje.
Of ja... Donderdag (3 december) had ik biologie en we moesten een vis ontleden. We moesten op zoek naar de kieuwen en er één uitsnijden. De glazige vissenogen staarden je aan en de geur was echt om te kotsen. Vervolgens gingen mensen ook nog de ogen eruit proberen te halen en sommigen gingen met veel hakwerk in de schedel op zoek naar de hersenen. Echt, gadverdamme.
De rest van de dag had ik de geur van vis aan mijn handen en hoe vaak ik ze ook waste, het leek maar niet weg te gaan. :(

En zelfs Sinterklaas is me dit jaar niet vergeten! Ben ik blijkbaar toch braaf genoeg geweest. Ja, ja, er kwam een heel leuk pakketje met de post.

20151204_170633.jpg

Chocolade kruidnootjes, schuimpjes, marsepein, mix om zelf pepernoten te bakken. En een chocoladeletter voor Arianna, Susanna en Gill. Dat maakte mijn dag wel weer helemaal goed.
Dankuuuuu Sinterklaaaaaasje en zijn Pieterbaaaasje!
En alsof dat nog niet genoeg was, kreeg ik van Arianna ook nog een cadeautje. Ze had vrijdagavond, toen ik al in bed lag, een tasje met een mok en chocolade op mijn stoel aan de keukentafel gezet en dat vond ik dus toen ik 's ochtends op 5 december naar beneden kwam. Echt superlief!
20151205_110210.jpg

De rest van onze zaterdag hebben we besteed met winkelen. We zijn op zoek geweest naar cadeautjes voor Gill (kerst en haar verjaardag) en voor een kleinigheidje voor Susanna voor 6 december. In Duitsland is 6 december namelijk St. Nicolaas dag.
En wonder boven wonder hebben we alle kerstcadeautjes voor Gill en heb ik ook nog een cadeautje voor haar verjaardag, yes! Nu alleen nog de cadeautjes voor Arianna...

Oh, ja. Nog even over die toets van statistiek van vorige keer... Ik had 96% goed, 50 van de 52 punten. Oeps. Iedereen wil me hier houden, zowel docenten als vriendinnen. Dat is op zich wel een goed teken, toch? Maarunfortunately peanutbutter.

En vrijdag ispanto! Ik heb het geloof ik al vaker genoemd, maar 11 december gaan we met bijna de hele school naar het Marlow Theatre in Canterbury voor een pantomime. Dit is een echte Engelse traditie rond kerst en heel de school is nu al helemaal enthousiast.Wat is een pantomime? Klik hier voor de wikipedia pagina (Engels sorry, de Nederlandse is niet correct).
Ik heb er echt heel veel zin in!

I've always wondered what the world would be like.
If we all just took, two steps back and prayed for peace.
I've always wondered how the air would smell.
Do you think that we be able to tell, without the smell of fear?
That we're going to hell

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active