Exchange year Engeland

Nog 2 dagen te gaan

Het is bijna zo ver. Nog drie nachten in mijn eigen bedje en nog twee dagen in dit huis en dan ga ik richting Engeland!
Ik vlieg zaterdagochtend om 10:25 uur vanaf Schiphol en ik kom om 10:30 uur aan op London Gatwick. Ja ja, het is maar een vlucht van vijf minuten... Maar niet heus.
Ik heb inmiddels van al mijn vriendinnen afscheid genomen (al kom ik natuurlijk welweer terug) en ik zal vrijdagmiddag nog afscheid nemen van mijn familie.

De afgelopen weken heb ik zoveel mogelijk spullen proberen te verzamelen die ik mee wil nemen. Ik heb wat cadeautjes voor mijn gastmoeder gekocht, heb foto's af laten drukken om in mijn nieuwe kamer op te hangen en ik heb recepten geprint van dingen die ik echt lekker vind.
Mijn paklijst werd langzaamaan steeds langer en langer en ik blijf hopen dat alles in mijn koffer gaat passen. Ik ben sinds woensdag echt aan het inpakken en tot nu toe past alles perfect. Alleen spulletjes die ik komende dagen nog moet gebruiken, moeten er nog bij in. En dan maar hopen dat ik onder de 23 kilo blijf...

Er komt ook nog een Italiaans meisje (ze heet Arianna) bij mijn gastmoeder wonen, dus dat is wel leuk. Ik hoop dat het goed gaat klikken tussen ons. Ze gaat net zoals ik naar Year 12 van deHighworth Grammar School. Daarnaast komen er waarschijnlijk ook nog twee Duitsers en een Tsjech naar dezelfde school, dus ik ben niet de enige buitenlander. School begint officieel op 2 september, maar wij gaan als exchange students maandag 31 augustus al eventjes naar school. We krijgen dan ons rooster en een rondleiding door het hele gebouw. Op de hele school zitten meer dan 1300 leerlingen, dus dat is bijna twee keer zoveel dan ik gewend ben. Ik hoop dat ik niet ga verdwalen!
De vakken die ik heb gekozen zijn: biologie, wiskunde, scheikunde en psychologie. Ik weet alleen niet zeker of ik bij alle vakken van mijn eerste keuze geplaatst ben, maar dat zien we vanzelf.

Ik heb er wel heel erg zin in om naar Engeland te gaan, maar ik vind het nog steeds een raar idee om zeven maanden lang niet meer in Nederland te wonen.

Break out, break out,
As we escape through the windows,
Head for the car, and never look back, singing-singing,
"Break out, break out,
Our time has come and we've got these big city dreams."

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active