Exchange year Engeland

High school Engeland!

Hoi allemaal!

Om te beginnen zal ik me even voorstellen. Ik ben Marrit, 18 jaar en ik woon in het Hoge Noorden aka Groningen. Ik zit in het laatste jaar van het gymnasium wat betekent dat ik over een maandje flink aan de bak moet voor het eindexamen. Maar slagen zal ik, hoe dan ook!

Ik heb een paar maandjes geleden besloten om een tussenjaar te nemen en voor een semester (september tot en met maart) naar een Engelse 'High school' te gaan. In Engeland heet dit officieel geen High School zoals in Amerika wel het geval is, maar vooruit. Ergens begin dit jaar heb ik mijn aanmeldingspakket op de bus gedaan en op 18 maart had ik een interview in Venray (pffff, zo ver weg). Al snel kreeg ik te horen dat ik geaccepteerd was door Travel Active én door Interstudies in Engeland! En hoewel ik kreeg te horen dat het vaak behoorlijk lang duurt voordat er een gastgezin is gevonden, kreeg ik vandaag een telefoontje met de mededeling dat er nu al een gastgezin voor me is gevonden. Yes!
Ik ga wonen in het plaatsje Ashford. Dat ligt in de regio Kent, in het zuidoosten van Engeland. Ik kom bij een alleenstaande vrouw, genaamd Gillian, van 61 jaar. Ze heeft nog een dochter, maar zij woont niet meer thuis.
Mijn gastmoeder heeft al meer dan 20 jaar ervaring met studenten en is heel enthousiast om me in huis te nemen. Ze houdt onder andere van koken, reizen, muziek en shopppen en laten dat nou net dingen zijn die ik ook leuk vind. Ze wil me heel graag Engeland en de cultuur laten zien en hoopt ook dingen van mij te leren.

De school waar ik heen ga is de 'Highworth Grammar School' en ligt op maar 10 minuutjes loopafstand van waar ik ga wonen. Ik hoef gelukkig geen uniform te dragen, wat natuurlijk wel zo fijn is.

Nu ik dit allemaal te horen heb gekregen, heb ik er nog meer zin in. Maar ik vind het ook wel spannend om zo'n lange tijd van huis weg te zijn...

I feel like dancing tonight,
I’m gonna party like it’s my civil right,
(Everybody get kinda awesome).
It doesn’t matter where, I don’t care if people stare,
'cause I feel like dancing tonight.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active